Sinds ik bij mijn haptonoom kom, voel ik me heel veel beter. Ze weet me mentaal en fysiek beter in contact met me zelf te laten staan, wat ontzettend waardevol voor me is. Ik kijk elke keer weer uit naar mijn afspraak. En hoop dan ook dat dit snel weer mag.

Daisy

Ik heb gigantisch veel baat gehad bij haptotherapie. Niet alleen door de aanraking. Juist door de oprechte aandacht voor wat er in mij leeft. Ik wens het iedereen toe die nu een pittige tijd heeft.

Jasper

Midden in een mentale crisis ben ik op de been gebleven (en opgekrabbeld) dankzij haptotherapie. 

Jeroen

Maart vorig jaar werd ik ziek en bleek ik corona te hebben. Na 5 maanden tobben voelde ik me zo gefrustreerd, depressief en wanhopig dat ik niet anders kon beslissen dan me 100% ziek te melden en hulp te gaan zoeken.

Naast een revalidatietraject met een fysio-, logo- en ergotherapeut werd mij ook een haptotherapeut geadviseerd. Wat ben ik blij geweest met die stap. Daar leerde ik voelen, loslaten, meebewegen, maar vooral leren luisteren naar mijn lichaam. Ik ben dankbaar dat ik van deze hulp gebruik heb kunnen maken en gun dit iedereen die het niet meer ziet zitten in deze moeilijke tijd.

Debora

Al jaren heb ik baat bij haptotherapie. Ik mis het enorm, juist ook doordat het leven momenteel weinig perspectief biedt. Daarbij merk ik op dat behandeling bij een psycholoog inmiddels niet mogelijk is, aangezien de wachtlijsten vol zijn en zij geen nieuwe patiënten aannemen.

De coronacrisis tast de mentale weerbaarheid aan. Versoepeling van de corona-maatregelen zou op zijn plaats zijn, zodat een bezoek aan een haptotherapeut weer mogelijk wordt. Bij voorbaat dank.

Conny

In een periode waarin ik vereenzaamde van mijn omgeving en van mijzelf, heeft mijn haptotherapeut me geholpen om mijzelf weer te leren kennen. Om terug te komen naar wie ik ben. Door mijzelf te voelen, letterlijk op eigen benen te gaan staan en vervolgens mijn omgeving weer toe te laten.

Het vertrouwen dat hij me gaf om de angst om te voelen te overwinnen, hielp me in kleine stapjes naar vertrouwen in mijzelf. De aanraking was hierbij essentieel. Door letterlijk mijn lichaam weer te voelen, door letterlijk zijn hand op mijn huid te voelen, werd ik geconfronteerd met dat wat ik moeilijk vond en heb ik kunnen leren hoe daar mee om te gaan.

Anoniem

Mijn nieuwe rol als moeder bracht veel onzekerheid en spanning met zich mee, en zo ben ik doorverwezen naar een haptotherapeut. Ik had best veel zelfreflectie en inzicht in mijn angsten, gedrag etc na een aantal jaar coaching, maar liep toch ergens tegenaan. Haptotherapie brengt mij veel. Door beter in contact te komen met mijn basis en gevoel voel ik mij sterker. Ik ben erg blij dat ik deze afspraken heb kunnen doen in de afgelopen corona-maanden, en dat wens ik meer mensen toe die hier baat bij hebben.

Pascalle

Haptotherapie zorgt ervoor dat je vanuit het rationele (weer) dichter bij je gevoel komt. Je leert beter naar de signalen van je lichaam te luisteren waardoor je makkelijker met stressvolle situaties om kunt gaan. Daardoor kun je beter ontspannen en ervaar je meer rust.

Bovendien leer je jezelf beter kennen en begrijp je waarom je in bepaalde situaties op jouw manier reageert. Als je je daarvan bewust bent is het makkelijker om te veranderen, als je dat zou willen.

Elise

De haptotherapie is voor mij belangrijker dan welke andere therapie ook omdat ik daar mijn hoofd en lijf met elkaar kan verbinden, om zo te durven en kunnen werken aan het helen van de trauma’s die in mijn lijf liggen opgeslagen. Het is juist zo helpend om het erover praten te kunnen combineren met het erover voelen. Waar die twee samenkomen vindt er daadwerkelijk verandering en heling plaats. Een cruciaal en essentieel beroep dus wat mij betreft!!

Irsa

Ik leefde op de automatische piloot. Tot mijn lichaam niet meer wilde en letterlijk stijf stond van de spanning en er geen beweging meer inzat. Ik werd doorgestuurd naar de haptotherapeut. Zij ging vertalen wat mijn lichaam ging vertellen en maakte mij bewust dat ik überhaupt een lichaam hád, met gevoelens en sensaties.

Wanneer je de haptotherapeut persoonlijk ziet -en niet via mail of beeldbellen- dan gebeurt er al iets in dat contact; ook zonder fysiek aangeraakt te worden, word je al geraakt als je elkaar ziet. Je wordt gezien. Een goede haptotherapeut is goud waard en haptotherapie is meer dan belangrijk in deze coronatijden.

Jannie